Fizik Tedavi

FİZİK TEDAVİ NEDİR?

Fizik tedavi, hareket sistemini ilgilendiren hastalıkların çeşitli aletler ve yöntemler kullanılarak tedavi edilme yöntemidir ve amacı hastayı mümkün olan en fonksiyonel düzeye getirmektir.
Fizik tedavi, vücuda dışarıdan uygulanan sıcak, soğuk uygulamalar, elektrik akımları gibi çeşitli aletler, masaj ve egzersiz ile ağrıyı kesmeye yönelik uygulamaları içerir.  Kas iskelet sistemi ve sinir sistemi hastalıklarında ya da yaralanmalarında uygulanan ilaç dışı bir tedavi şeklidir.
Fizik tedavi uygulamalarının amacı ağrıların ortadan kaldırılması, hastanın günlük yaşamla uyumunun tekrar kazanılması vücut işlevlerinin sağlıklı hale gelmesidir.
Fizik Tedavi eklem, kas iskelet sistemi hastalıkları ve hareket sistemimizi etkileyen tüm hastalıkların  tedavisinde kullanılır.

REHABİLİTASYON NEDİR?

Rehabilitasyon, doğuştan veya sonradan fizyolojik yada anatomik yetersizliği ve çevreye uyumsuzluğu olan kişinin fiziksel, ruhsal, toplumsal, mesleki potansiyelini en üst düzeye çıkarmaktır. Rehabilitasyon amacı kişiye olabildiğince bağımsızlık kazandırmaktır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı tarafından yapılan muayene sonucu hastalığın gerektirdiği şekilde bir fizik tedavi ve rehabilitasyon programı yapılır. Bu programda fizik tedavi aletleri, egzersizler, manuel terapi, osteopati, masaj terapisi, kuru iğne, diğer eklem içi ya da ağrılı nokta enjeksiyonları, klinik bantlama, klinik pilates gibi yöntemler kullanılabilir. Rehabilitasyon süresince hangi yöntemlerin kullanılacağı hekim tarafından belirlenir ve gerektiğinde değiştirilir. Rehabilitasyon süresince hastalığı oluşturan sebepler hastaya anlatılarak tekrarlamaması için gerekli önlemler alınır.

FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON UYGULANAN HASTALIKLAR

• Ağrılı eklem sorunları
  • Bel ve boyun ağrıları
  • Omuz, dirsek, el ve bilek ağrıları ( tendinit, bursit, donuk omuz, sinir sıkışmaları, tenisçi dirseği, karpal tünel sendromu vs)