Boyun Fıtığı Nedir?

Boyun bölgesinde 7 adet omur ve 6 adet omurlar arası disk vardır. Kafatası tabanı ile 1.boyun omuru ve C1-2 arasında disk yoktur. Boyundaki omurlar; önde omurlar arsındaki diskler yoluyla arkada ise alt ve üst omurlar arasındaki iki adet çıkıntı (faset veya apofizer eklem) ile eklem yapar.
Her iki boyun omuru arasında yastık görevi yapan jölemsi disk dokusunun omurilik ve kola giden sinirlere doğru taşmasına boyun fıtığı denir. Başlangıçta disklerin içindeki su içeriği azalır, diskin iç tarafındaki liflerinde yırtılmalar oluşur ve diskin içindeki jelatinöz sıvı bu yırtıklardan fıtıklaşarak sinirler ve yumuşak dokular üzerine baskı yapar.

Boyun Fıtığı Belirtileri Nelerdir?
Basının büyüklüğü ve etkinliğine göre boyun ve kol ağrısı, kol kaslarında kuvvet kaybı, ellerde his kusuru, uyuşma ve beceriksizlik görülebilir. Eğer omur iliğe doğru bası olur ise yürüme zorluğu, bacaklarda kuvvetsizlik ve idrar şikayetleri de görülebilmektedir.

Boyun Fıtığı Kimlerde Görülür?
Stres, mesleki zorlanmalar, masa başı çalışmak, trafik kazaları, duruş bozuklukları, boyun sağlığını bozan önemli faktörlerdir.

Boyun Fıtığı Nasıl Teşhis Edilir?
Uzman doktorun alacağı anamnez ve muayene sonrası gerekli görürse isteyeceği görüntüleme yöntemleri ve/veya EMG tetkiki sonrası konur.

Boyun Fıtığı Tedavisi Nasıl Yapılır?
Tedavi yöntemini, hastanın ayrıntılı hikayesi ve kapsamlı muayene bulguları belirler. Genelde hastaların % 1-2 si ameliyata yönlendirilir. Az bir kısmı sadece ilaç ve istirahatle düzelir. Yaklaşık %90’ının ise ciddi ve kapsamlı planlanmış fizik tedaviye ihtiyacı vardır. Tedavi, fıtığın yaptığı problemleri ortadan kaldırmalı ve yeni fıtıkların oluşumunu önlemelidir. Hekimin seçeceği çeşitli tedavi yöntemleri birlikte veya sırayla uygulanabilir. Bu yöntemler çeşitli fizik tedavi aletleri, manuel terapi, osteopati, kuru iğne, çeşitli yollarla uygulanabilecek ilaç tedavileri, egzersiz programları vs. dir.

BOYUN FITIĞI Fizyo Plus Ulus Istanbul